Hjem-IS

Hjem-IS er et dansk iskremselskap grunnlagt i 1976, og er spesielt kjent for sine isbiler som kjører rundt i Danmark hver sommer. For å øke salget og nå flere kunder, har selskapet og den berømte is-bjellen bestemt seg for å prøve seg online.

Utfordring

Tidligere opererte Hjem-IS med en svært begrenset e-handelsløsning uten moderne design og brukervennlighet.

For å forbedre sin online tilstedeværelse ønsket Hjem-IS en ny, oppdatert e-handelsløsning med forbedrede innkjøpsflyt som kunne øke antall salg online. De ville at den nye løsningen skulle inkludere en kundeklubb med lojalitetspoeng som er i stand til å integrere til Hjem-IS sin eksisterende reiseleder, Kartena, for å informere kundene om leveringstider basert på isbilens GPS-koordinater.

Dynamicweb som løsning

Hjem-IS gikk sammen med Dynamicweb sin partner, 1st Web, og bestemte seg for å bruke Dynamicweb sin all-in-one-plattform for å bygge sin nye e-handelsløsning.

Resultatet er en ny kundeorientert e-handelsløsning med en kundeklubb som introduserer nye personlige innkjøpsalternativer. Kunder kan logge inn og plukke ut sine favorittiskremer og andre produkter fra forskjellige utvalg – og deretter legg det til i sin egne personlige bestilling.

E-handelsløsningen inkluderer automatiske rabatter og tilbud, før den endelige bestillingen overføres til pakking og leveres til kundene av Home-IS sine isbiler. En kompleks integrering bygget av 1st Web sjekker klientadressen mot hvor isbilen ligger for øyeblikket. Ved hjelp av en algoritme, som beregner avstand til tid, sikrer den at en ekstern SMS-server sender en SMS til kunden nøyaktig 15 minutter før isbilen kommer til kundens adresse. SMS-meldingen inneholder også relevante tilbud til kunden.

Med den nye e-handel og kundeklubbløsningen er Hjem-IS ett trinn nærmere en fullstendig funksjonell omni-kanal.

Resultater

Siden lanseringen av den nye e-handelsløsningen og kundeklubben, opplever Home-IS et rekordhøyt nivå av kundelojalitet basert på nettengasjement i nyhetsbrev og på sosiale medier, men også i antall bestillinger fra isbilene.

Både den totale omsetningen og den gjennomsnittlige bestillingen økt. All kundeinformasjon samles inni Dynamicweb, som Home-IS vil bruke til å tilpasse og personalisere kundeopplevelsen ytterligere.

Hjem-IS
"Takket være den nye kundeklubben og lojalitetspoengene, kan våre kunder nå sette sammen sine egne personlige produktpakker over hele vårt produktsortiment. Gjennom integrasjonen til klubbkortet kan vi overvåke og administrere antall lojalitetspoeng oppnådd av hver kunde, og bruk dataene for å forbedre kundeopplevelsen. Gjennom hele prosessen har 1st Web blitt en kompetent teknisk leverandør og forretningsrådgiver som er i stand til å koble til vår online tilstedeværelse på tvers av mer enn 7 forskjellige systemer. "
- Hjem-IS
Hjem-IS
Kunde
Hjem-IS
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2C, Marketing, Distribution
Nettsted
hjem-is.dk/
Partner
1st Web ApS

Lignende tilfeller