Fri Bikeshop

Fri Bikeshop er den største sykkelforhandleren i Danmark med 88 butikker over hele landet. Selskapet har mer en 25 års erfaring med å selge kvalitetsmerker og modeller.

Utfordring

Fri Bikeshop ønsket å fornye sin forretningsstrategi basert på ideen om at optimal sykkelglede kommer fra å velge riktig sykkel og utstyr som passer til individuelle behov. Fo rå tilby best mulig kundeopplevelse på alle kanaler, ønsket Fri Bikeshop en plattformløsnings som kunne samle alt.

Dynamicweb som løsning

Fri Bikeshop bruker Dynamicweb All-In-One-plattform en integrert med deres egne produktkatalog. En tilpasset frontend-logikk er bygget på toppen av Dynamicwebs e-handel, som kobler til kontekstkurven.

Basert på Fri Bikeshop sin egne vare-API, bestemmes det om kunden sendes gjennom standard kjøpsflyt eller om de legger inn bestillingen som et tilbud. Det siste alternativet bidrar til å kartlegge leads for lokale Fri Bikeshop-butikker.

En viktig del ved utviklingen og utformingen av Fri Bikeshop sin nye nettside var å gi kunden en brukervennlig opplevelse. Løsningen er intuitiv, enkel å navere og hjelper kunden med å finne de ønskede produktene fra en hvilken som helst enhet. Hvert kjøp og forbrukerflyt er nøye utformet for å imøtekomme forbrukeratferd og valg.

Resultater

Den ferdige OMNI-løsningen er integrert i "Free Update", et intranett som brukes til å tildele "prøve sykling" til lokale butikker og ansatte. Denne integrasjonen er viktig for å skaffe kunder til de lokale butikkene hvor de får den beste shoppingopplevelsen. Oppsettet hjelper lokale forhandlere til å tilpasse butikkopplevelsen ved å forbedre demo-turen og salgsmaterialet før kunden ankommer. På den måten er omni-kanalen bygget opp ut i fra en rekke funksjoner:

  • Se hvor den spesifikke sykkelen er på lager og bestill online - intelligent lagerstyring og forretningsregler.
  • Bestill en testtur fra din lokale butikk ved hjelp av "pick and try" -konseptet som er bygd på integrasjonen mellom e-handel og Fri Bikeshop-intranettet.
  • Kryss og oppsummeringsalternativer under utkjøp flyt gjennom kompilert fra relevant tilbehør og serviceavtaler som er kompatible med bestillingen.

 

Samspillet mellom e-handel og de fysiske butikkene er en viktig del av det nye forretningskonseptet og har vært en stor suksess siden lanseringen. Mer enn 800 testturer bestilles hver uke, presset ligger på den nåværende intranettløsningen og lageret for å øke sammen med etterspørselen.

Integrasjonen mellom e-handelsløsningen, internettet og kasseapparatet sikrer full kontroll over hele verdikjeden og støtter intern kommunikasjon og ordrehåndtering.

Løsningen forener optimal brukeropplevelse, data og intelligent markedsføring i en enkelt plattformløsning som kombinerer alle online og fysiske forretningsprosesser. Med en klar Drive2Store-strategi og en dedikert tilnærming til å levere best mulig kundeopplevelse, har løsningen skapt betydelige resultater som gjør Fri Bikeshop til den største sykkelkjeden i Danmark.

Foreløpige resultater

  • 142% flere konverteringer
  • 382% økning i inntektene på nettet
  • Tusenvis av test-tur bestillinger
  • 98% flere besøkende fra mobiler og tabletter
  • 1,400% flere butikkforespørsler
Mathias Duelunde, Commerce Manager, Fri BikeShop
"Samarbeidet med No Zebra har vært svært effektivt og lønnsomt gjennom hele prosessen. Deres fleksible tilnærming og forretningsprosess har forbedret vår digitale tilstedeværelse. Løsningen har ikke bare forent våre nettbutikker og fysiske butikkmiljøer, det har også generert sterk vekst."
- Mathias Duelunde, Commerce Manager, Fri BikeShop
Fri BikeShop
Kunde
Fri BikeShop
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2C, Marketing, Retail
Nettsted
https://www.fribikeshop.dk/
Partner
No Zebra ApS

Lignende tilfeller