Frellsen

Frellsen er et dansk matselskap som produserer og selger kaffe, te og sjokolade til både B2B og B2C selskaper.

Utfordring

Frellsen hadde en utdatert B2B-nettbutikk, som måtte fornyes. De ønsket en skalerbar løsning som inneholdt både nettsteder og B2B nettbutikk, og plattformen måtte forberedes for fremtidige webshopkonsepter som en nettbutikk for ansatte eller dedikerte nettbutikker for mer spesifikke forretningsområder.

Dynamicweb som løsning

Løsningen er integrert med Visma basert på en standard integrasjon til Visma Business bygget av 1st Web og Amesto. Dette er integrasjon som kjører på 10+ klienter med Visma Business. Løsningen har en selvbetjeningsportal og har som mål å gjøre det så enkelt som mulig for kunden å bestille online, uten kontakt med kundeserviceavdelingen. For eksempel har løsningen en rekke forskjellige lister for ombestilling av produkter som viser kundens bestillingslinjer fra de siste 450 dagene, favorittlister og kundespesifikke kundeproduktlister, definert i Visma av kontoadministratoren i Frellsen. Ved å bruke disse listene kan kundene legge hundrevis av bestillingslinjer i handlekurven samtidig med ett klikk.

I selvbetjeningsplattformen har klienten også tilgang til et brukervennlig dashbord, hvor kunden får en oversikt over restordrer, ordredokumenter som fakturaer og kredittnotater, osv. Sist, men ikke minst kan kunden få oversikt over kaffemaskinene selskapet har kjøpt eller leid.

Noen Frellsen-klienter oppretter bestillinger til forskjellige underkontoer (avdelinger). Løsningen støtter at en klient med en spesiell pålogging, velger en av de tilkoblede selskapene/avdelingene og utgir seg for selskapets bruker. Dette er en stor fordel for klienten, og Frellsens konkurrenter støtter ikke denne funksjonaliteten. Igjen konverterer kompleks funksjonalitet til en konkurransefordel.

Resultater

Med den nye løsningen har Frellsen etablert en moderne nettplattform og et sterkt, skalerbart fundament som er klar til å digitalisere Frellsen. Den sterke Visma-integrasjonen sørger for at alle data blir kontrollert i Visma, og dermed forblir interne prosedyrer uendret.
Frellsen Kaffe og Chokolade
Kunde
Frellsen Kaffe og Chokolade
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2B, Manufacturing, Visma
Nettsted
www.frellsen.dk
Partner
Co3 A/S

Lignende tilfeller