Frederikshavn Forsyning

Frederikshavn Forsyning er en multifunksjonellgruppe som består av åtte selskaper med 210 ansatte. Deres oppgave er å sikre stabil forsyning av elektrisitet, vann og varme samt å sørge for behandling av kloakk og avfall.

Utfordring

Frederikshavn Forsyning dekker alle forsyningsområdene i Frederikshavn kommune. De tilbyt tjenester til kunder i alle aldre, på tvers av ulike nivåer i samfunnet, noe som øker behovet for klar og presis kommunikasjon både på nett og personlig. Frederikshavn Forsyning ønsket en intuitiv og tilgjengelig nettsideløsning som ville gjøre det enkelt for både bedrifter og privatpersoner å få tilgang til relevant informasjon.

Til slutt ønsket Frederikshavn Forsyning at deres nye løsning var både stabil og pålitelig, noe som eliminerte alle open source-løsninger. Selskapet og deres Dynamicweb-partner, Clienti Digital, valgte derfor å bruke Dynamicweb All-In-One-plattform.

Dynamicweb som løsning

Den nye løsningen inneholder et enkelt informasjonshierarki og et brukervennlig design som oppmuntrer til interaksjon. Nå inneholder forsiden kun den viktigste og nødvendige informasjonen, for eksempel direkte kobling til de ulike forretningsområdene, og fjern kommunikasjon med aktuelle forsyningsstatuser. Dette gjør det enklere for forbrukeren å finne den informasjonen de leter etter.

Hele designet er responsivt og tilpasser seg automatisk etter enheten kunden benytter seg av. Det betyr at brukeren kan få tilgang til nettstedet på farten, og bruker deres GPS-posisjon fr å finne nærmeste reirkuleringsstasjon.

Dynamicweb-løsningen er fult integrert med KMDs portal, som gir både private og bedrifter full tilgang til nåværende og tidligere fakturaer og online måleavlesninger.

Resultater

Frederikshavn Forsyning og Clienti Digital har skapt en brukervennlig og intuitiv nettside med kunden i fokus. Viktigst av alt, det er lett for kunden å navigere og søke på nettsiden for å finne relevant informasjon.

Den digitale tilgjengeligheten kombinert med den optimaliserte informasjonsflyten betyr at Frederikshavn Forsyning bruker mindre ressurser på henvendelser via telefon og e-post. Kundens erfaring og generelle tilfredshet har forbedret seg, og Frederikshavn Forsyning kan nå bruke resurssenen sine på andre viktige forretningsområder.

Frederikshavn Forsyning A/S
Kunde
Frederikshavn Forsyning A/S
Lokasjon
Denmark
Segmentet
CMS, Marketing, Distribution
Nettsted
www.forsyningen.dk/
Partner
Clienti Digital

Lignende tilfeller