Euronics

Euronics er en av de største elektronikk-kjedene i Europa, med 11.000 butikker. Euronics Danmark tilbyr kundene sine konkurransedyktige priser på elektronikk, så vel som installasjoner. Synergien mellom den digitale plattformen og fysiske butikker er essensiell for Euronics.

Utfordring

Euronics utfordring var å vise det store sortimentet av elektronikk, store husholdningsapparater, osv. i en oversiktlig og strukturert plattform, der designet harmonerer med den samme visuelle identiteten til merket som det gjør i andre deler av Europa. De fysiske butikkene bør støtte forholdet mellom butikken og nettkunden. På samme måte må behovet for tilpasning og produktanbefaling være mulig i den nye løsningen.

Dynamicweb som løsning

Med Dynamicweb har Euronics oppnådd en dansk nettbutikk på en plattform som er tilpasset design til den grafiske identiteten til kjeden. Nettbutikken er responsiv og brukervennlig på pc, så vel som på mobil og nettbrett. Dette er viktig på grunn av selskapets mange mobilbrukere.

Søkemotoren er integrert i Apache Solr som gir kundene relevante søkeresultater når de bruker søkefunksjonen på nettbutikken. Den søker i både produkter, kategorier og innhold. Raptor-integrasjonen gjør det mulig å anbefale skreddersydde produktfeeder til kundene. Med disse to integrasjonene får kundene gode produktsøk og mye inspirasjon.

Nettbutikken er også til stede i alle fysiske butikker på nettbrett, så kundene har hele produktsortimentet rett ved sin side.

Resultater

Euronics ’Dynamicweb e-handelsløsning har oppfylt behovet for et responsivt design på tvers av flere kanaler. Med et gody design og frontend-markering har nettbutikken blitt en online refleksjon av Euronics’ visuelle identitet. Nettbutikken støtter installasjonstjenestene, de fysiske butikkene og pakningsvedlegget, noe Euronics ønsket å bringe til kundens oppmerksomhet, i tillegg til å hjelpe kundene med å finne disse. Integrasjonen i de fysiske butikkene gjør det mulig for de lokale butikkene å målrette sine lokale kunder med de riktige tilbudene og meldingene.

Hubspot-integrasjonen gir riktig sporing, kundeidentifikasjon og automatisering av markedsføring. I tillegg til dette har Euronics fått overlevert en haug med bevegelsesgrafikk som skal brukes i deres digitale markedsføring.
Euronics
Kunde
Euronics
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, Retail, Dynamics AX
Nettsted
www.euronics.dk
Partner
INET-DESIGN ApS

Lignende tilfeller