Elma Instruments

Elma Instruments er en ledene leverandør av test- og måleinstrumenter for ulike skandinaviske bransjer.

Utfordring

Elma Instruments har tidligere fullført alle RMA og kalibreringer manuelt via e-post, noe som krevde mye manuelt arbeid. Alle sakene ble tildelt enkelte ansatte, som manuelt måtte opprette, vedlikeholde og overvåke saken fra start til slutt i ERP-systemet.

Derfor trengte Elma Instruments en plattform som kunne integreres med deres ERP-system, Visma, med spesifikk kalibrering til tre forskjellige kontoer. I tillegg skal løsningen gi kunden mulighet til å velge leveransemulighet – spesielt de norske kundene, som foretrekker å bruke spesifikke leveringstjenester.

Dynamicweb som løsning

For å forbedre oppsettet og senke den manuelle mengden ressurser som kreves for å håndtere saker, valgte Elma Instruments og deres Dynamicweb-partner, 1st Web, Dynamicweb All-In-One-plattform som grunnlag.

Løsningen ble bygget i henhold til Elma Instruments bedriftsdesign, med innlogging og integrasjon til Visma. Integrasjonen gjør hele bestillingsprosessen mer effektiv da den automatisk fyller ut kundedata, så kunden kun trenger å legge til informasjon RMA-skjemaet.

Løsningen har også forbedret arbeidsflyten relatert til kalibrering, nå mottar kunden automatisk en e-post med link når deres produkter trenger service og kalibrering. Når kunden da trykker på linken blir de automatisk omdirigert til et kalibreringsskjema, der alle kjennetegn allerede er lagt inn (serienummer, kjøpsdato, produktnavn osv.). Det eneste kunden må gjøre er å godta bestillingen.

Hele løsningen er tilgjengelig på fire språk og inneholder spesifikk kalibrering til tre forskjellige kontoer i Visma.

Resultater

Den nye løsningen har gitt Elma Instruments et verdifullt verktøy for å forbedre brukeropplevelse og kundeservice. Integrasjonen har redusert den tidligere kompleksiteten knyttet til håndtering av RMA- og kalibreringssaker i ERP-systemet, som ikke lenger krever manuell data.

Løsningen har hjulpet Elma Instruments med å forbedre sin service- og ordrehåndtering. I tillegg er det nå et responsivt design og en 95-poensum i Google Page Speed, noe som forbedrer bestillingsflyten og den generelle brukeropplevelsen.

Jonas Sodemann, Head of Service & Calibration at Elma Instruments
"Vi er veldig glade for å ha jobbet med 1st Web, som har klart å realisere alle våre tanker til et verdifullt verktøy som sparer oss flere timer med manuelt arbeid hver dag. Tilbakemeldingene fra våre kunder er veldig positive og vi får stadig færre servicesaker som krever manuell respons. Vi har mottatt regelmessige oppdateringer i løpet av hele prosessen, og alle uforutsette utfordringer har blitt raskt oppdaget og løst."
- Jonas Sodemann, Head of Service & Calibration at Elma Instruments
Elma Instruments
Kunde
Elma Instruments
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2B, Distribution, Visma
Nettsted
rma.elma-instruments.com/
Partner
1st Web ApS

Lignende tilfeller