Eldorado

Eldorado er et dansk familieeid selskap som åpnet sin første fysiske dyrebutikk i 1963. I 1983 valgte den familieeide virksomheten å stenge sine fysiske butikker og fokusere på distribusjon. I dag har selskapet en rekke merker som selges over hele verden. Eldorado selger hovedsakelig utstyr til ridningssegmentet.

Utfordring

Eldorado fikk en analyse for å identifisere deres største utfordringer. De største problemene gjaldt produktets hoveddata og den gamle e-handelsløsningen. Eldorado måtte fremtidssikre virksomheten sin med en ERP-integrert netthandelsplattform for å få full kontroll over produktdataene fra en kilde. Eldorado har to forretningsområder:

- Eldorado: Tradisjonelt salg til dyrebutikker med A-merker til kjæledyr.
- Catago: Bransjespesifikt salg til ridningssegmentet.

Begge forretningsområdene trengte en mer moderne webløsning for å møte kundenes forventninger når det gjelder å levere en intuitiv og brukervennlig nettbutikk. Men de to nettstedene måtte også inneholde de forskjellige behovene til de to målgruppene, for eksempel med filtreringsalternativer for å finne de riktige produktene, tilnærming til produktutvalget og relevante mersalgs-muligheter.

For å møte begge virksomhetene var utformingen av den nye netthandelsløsningen en viktig parameter. De trengte forskjellige merkeidentiteter og design for å tilfredsstille målgruppens visuelle og funksjonelle behov.

Dynamicweb som løsning

Eldorado valgte Dynamicwebs All-in-One-plattform som inneholder netthandel, nettsider, PIM og digital markedsføring. Løsningen må løse de største problemene angående produktets stamdata og integrasjonen mellom ERP-systemet, Dynamics AX og Dynamicweb.

Forretningslogikken ble bygget og vedlikeholdt i Dynamics AX for å beholde alle produktstamdataene på ett sted. I dag er alle dataene veldefinerte og konsistente i deres Dynamics AX ERP-system, som er tett integrert med deres Dynamicweb B2B-nettbutikk.

Eldorados nye løsning er bygget for å håndtere flere merker og nettbutikker på forskjellige språk i en løsning. Løsningen deres er basert på et konfigurerbart design for å gjøre det enkelt for Eldorados webredaktører å lage nye merkevarer, innhold og nettbutikker i unikt utseende uten hjelp fra sin partner, Co3. De kan gjenbruke maler, produkter og innhold.

Resultater

Edorado har spart både tid og penger ved å samle og håndtere alle produktstamdata og -funksjoner i en plattform. De opplevde også en rekke fordeler, som:

- Backend-brukere trenger bare å bli kjent med ett system. De trenger ikke å kopiere/lime inn alt innhold og tekster mellom flere systemer
- De slipper utgifter til tredjepartssystemer og tilhørende integrasjoner
- En samlet brukerdatabase med alle data om kunder de kan bruke i automatiserte kampanjer. På den måten kan de skape mersalg.

Eldorado gjorde betydelige besparelser med den nye muligheten til å tilby selvbetjening på B2B-nettbutikken. Det gjør det mulig for Eldorado å fokusere på å utvide virksomheten og øke forventningene sine, for eksempel å forberede plattformen for et fremtidig B2C -nettsted.

Eldorado A/S
Kunde
Eldorado A/S
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2B, CMS, Marketing, PIM, Distribution, Dynamics AX
Nettsted
www.eldorado.dk
Partner
Co3 A/S

Lignende tilfeller