El Salg

Med mer enn 170 butikker rundt om i landet, er El Salg en av de største forhandler av elektronikk. I tillegg til det brede sortimentet ha også kjeden et velutviklet servicekonsept.

Utfordring

Med en så stor representasjon og stor merkekjennskap til kjeden nasjonalt, har El Salg et stort digitalt potensial. Basert på en omnikanal-løsning, ønsker El-Salg å oppnå den samme opplevelsen for alle sine kunder på tvers av kanaler, uansett om kunden er fysisk til stede i butikken eller hjemme foran en digital enhet. Ved å spre hele sortimentet og alle servicekonseptene til alle butikker, kan El Salg øke inntektene på alle salgskanalene sine.

Dynamicweb som løsning

El Salgs løsning i Dynamicweb har gjort det mulig å lage en kraftig omnikanal-strategi. Løsningen er en All In One Business-plattform og er integrert i ERP-systemet, Axapta. Med en butikkintegrasjon er kundene koblet til en fysisk butikk, som er ansvarlig for å levere den direkte tjenesten eller produktinstallasjonen til kunden. Det er også denne lokale butikken som er avsender av nyhetsbrev på e-post.

Selvfølgelig har løsningen et bærekraftig, responsivt design som sikrer enkel navigering på nettbutikken, uansett om kunden bruker en bærbar PC, nettbrett eller mobil. Det responsive designet er spesielt relevant for El Salg fordi det er en del av deres omnikanal-strategi å ha online produktsortimentet tilgjengelig for både kunder og ansatte i butikkene.

I den sammenhengen er nettbutikken tilgjengelig på nettbrett som er installert i hver El Salg-butikk i Danmark, slik at kunden får tilgang til hele produktsortimentet. Produktfilteret gjør det enkelt for kunden så vel som den ansatte å finne veien gjennom det brede produktutvalget.

Løsningen har en intelligent søkemotor basert på Solr. Det sørger for at kunden kan finne de mest relevante produktene på en rask måte. Søkefunksjonen ser både i produkter og innhold, noe som gjør den nyttig både i kjøpsorienterte søk og i research-søk.

Resultater

El Salg har nådd målstreken med sin omnikanal-strategi ved å oppnå en nettbutikk som er til stede og i bruk i butikkene over hele Danmark i form av nettbutikk-nettbrett. Integrasjonen fra nettbutikken til butikkene gjør det mulig å henge på kundene med lokale tilbud fra butikkene. Det responsive designet sikrer en funksjonell og brukervennlig nettbutikk på både nettbrett eller kundens egen smarttelefon.

El Salg har en komplett Hubspot og Raptor-integrasjon. Hubspot-integrasjonen har produktwidgets, sporing, garanti og nyhetsbrev – for bare å nevne noen av dem. Raptor Integration anbefaler produkter på nettbutikken på tre nivåer: generelt, produktkategorier og produktvarer. Produktfeeder kan tilpasses, og e-post med forlatt handlevogn kan sendes ut automatisk.
El Salg
Kunde
El Salg
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, Marketing, Retail, Dynamics AX
Nettsted
elsalg.dk
Partner
INET-DESIGN ApS

Lignende tilfeller