Eiva

Eiva selger profesjonelt marineutstyr som hjelper å anslå forhold i og under vann. Dette inkluderer blant annet miljø-studier, kartlegging av havbunnen og å lete etter uutforskede miner. De selger også kurs, både offline og online – for å utdanne sine brukere.

Utfordring

Dette er spesial-utstyr som trengs for veldig spesifikke oppgaver, så kundene må kunne leie maskinene for bare en periode, men de må også kunne kjøpe de nødvendige programvare-lisensene for så lenge de trenger. Priser og rabatter vil derfor variere, avhengig av valg av lisens og tidsplanen på abonnementet. Samtidig ønsket også Eiva å presentere så mye informasjon om produktene som mulig, for å sikre at kundene valgte riktig produkt for oppgaven. Denne informasjonen bør presenteres på en enkel og behagelig måte.

Produktene skal også synkroniseres til Eivas internasjonale plattform, hvor de håndterer kunder, lisenser og support.

Dynamicweb som løsning

Dynamicweb ble valgt for denne oppgaven på grunn av løsningens produkt- og innholdshåndtering. Disse to funksjonene blir brukt sammen ved presenteringen av produkter. Kjerneproduktdata blir behandlet i netthandelen, mens noe innhold, inkludert bilder, videoer og lange tekster, blir behandlet som vanlig innhold. Produktenes egenskaper blir deretter delt på tvers av forskjellige produkter i forskjellige kategorier. Fordi en bruker kanskje søker etter en term som finnes i en av disse detaljerte og delte egenskapene, er hver egenskap indeksert med et matchende produkt for å presentere det beste søkeresultatet som er mulig.

En kombinasjon av varianter og rabatter blir brukt for å oppnå de forskjellige mulighetene for å «kjøpe» et produkt. Dette gjør at Eiva kan vise forskjellige priser, avhengig av om programvaren blir solgt som en permanent lisens, et årlig abonnement, at abonnement for 3 dager eller for 26 dager. Via tagginger, blir også forskjellige relaterte nyheter vist under hvert produkt.

Alle produkter er synkronisert mot Eivas egen plattform og kundebestillinger blir også sendt til dette systemet. Dette gjør at Eiva kan håndtere lisenser og support i sitt eget system.

I tillegg til alle disse funksjonene og egenskapene, har det også blitt lagt mye arbeid i design og brukeropplevelse i løsningen. Det er viktig for Eiva at sidene ser og oppfører seg moderne – uansett enhet.

Resultater

- Google Pagespeed: 99/100
- Bedre produktinnsikt
- Enklere vedlikehold
- Høy kundetilfredshet
Eiva
Kunde
Eiva
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2B, Organization, Dynamics AX
Nettsted
www.eiva.com
Partner
Novicell

Lignende tilfeller