Ege

Ege er en av Europas ledene selskaper når det gjelder design, utvikling og produksjon av unike og høykvalitets tepper.

Utfordring

Ege selger tepper kombinert med rådgivining, design og implementering. Som et resultat har Ege valgt å ikke selge tepper på nettet, men fokuserer på å gi inspirende innhold og design kombinert med effektiv multi-kanal for å gi leads. Til dette trengte Ege en ny digital løsning som kunne øke:

• Trafikk, både for merket og produkter
• Antall leads
• Antall påmeldte e-postmarkedsføring

I tillegg til å øke slaget, bør den nye løsningen kunne integreres med selskapets back office system, Movex.

Dynamicweb som løsning

Dynamicwebs partner Co3 har utviklet den nye Ege-løsningen ut i fra deres unike Espresso-nettverksløsning, som er basert på Dynamicweb All-In-One-plattform.

Løsningen har sømløs integrering til Movex, som gjør det mulig for besøkende å bla gjennom hele produktkatalogen med mer en 10.000 produkter. Noen produktnumre inneholder enda flere alternativer basert på teppefronter og rygg. Tidligere måtte produktkatalogen oppdateres og vedlikeholdt manuelt, men med den nye løsningen får både kunder og partnere enkelt tilgang til produktkatalog og kan redigere spesifikke PDF-informasjonsark som inneholder nøyaktig informasjon og egenskaper.¨

Integrasjonen mellom Dynamicweb-plattformen og selskapets ERP-system, Movex, gir full automatisering av produktinformasjon. I tillegg samler det hele ordre- og produktinformasjonen i en enkel database, og materialbestillinger er integrert med Ege’s kundesenter. Løsningen er tilpasset Ege sine lokale markeder og inneholder fem forskjellige språkversjoner, som også gjelder for alle produktene. I tillegg til at B2B-nettsiden har flere språkversjoner, inneholder løsningen også en rekke andre private forhandlernettsider, men alt håndteres på samme sted.

Resultater

Portalen inneholder mer en 25.000 produktinformasjons ark, og kundene kan bestille prøver på 10.000 produkter – alt på samme sted.

Spesifikk vekst i henhold til KPI:

  • Merkevaretrafikken har økt med 35%
  • Trafikken utenfor merkevaren økte med 3%
  • Antall leads har økt med 28%
  • Den nye nettstedsløsningen har generert betydelige ressursbesparelser
  • Avkastningen på investeringen forventes å være svært lav
  • Løsningen inkluderer en digital katalog optimalisert for salg på veien
  • Integrering av Movex ERP har betydelig redusert den daglige arbeidsbelastningen
  • Sunrise og Ege har etablert en SoMe-strategi for å støtte merkevaren på ulike markeder
  • Både strategi og design er utviklet av Sunrise
Jan Magdal Poulsen, Markeds- og merkevaresjef at Ege
"Vår nye digitale løsning ble lansert i 2015 og er basert på vår nye markedsføringsstrategi kombinert med våre klare kommunikasjons mål. Designet er forankret i en målbar digital strategi og en komplisert teknisk backend med integrering til vårt back office-system. Tusenvis av produktnumre er nå dynamisk kombinert i mange varianter. De første tallene viser en enorm vekst i henhold til alle våre nøkkelindikatorer, inkludert trafikk og konverteringer. "
- Jan Magdal Poulsen, Markeds- og merkevaresjef at Ege
Ege
Kunde
Ege
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2C, B2B, Marketing, Manufacturing
Nettsted
www.egecarpets.com/ege
Partner
Co3 A/S

Lignende tilfeller