Domino Systems

B2B ecommerce med forbedret produktkatalog og markedskampanjer. Domino Systems bruker banebrytende teknologi for å møte markedsførings- og etikettkravene til enhver bransje.

Utfordring

Domino Systems kontaktet Dynamicweb Premium Solution Partner Flex Media med en ny og veldig ambisiøs markedsstrategi. For å kunne møte alle disse kravene var det nødvendig med en All-in-One plattform med innebygd netthandel og nettsider. Plattformen måtte kunne rulle ut en markedsstrategi som inkluderte:

• En ny, strukturert og forenklet nettside, med et innbydende design og visuell presentasjon
• Økt merkeoppmerksomhet
• Etableringen av en support-seksjon for å dra oppmerksomhet til deres 24-timers åpne hjelpelinje
• For å oppmuntre til mer personalisering via bruk av klientinnlogginger på spesialiserte kundebaserte områder på nettstedet. For også å forsterke en brukerfokusert nyhetsbrevfunksjon (automatisering av e-postmarkedsføring)
• En tydelig oversikt som gjør det lettere for kunden å se hvilke produkter og tjenester Domino Systems tilbyr og i hvilke bransjer og områder de er nyttige
• Integrasjon til det økonomiske systemet, Dynamics NAV (Navision)

Dynamicweb som løsning

Domino Systems valgte Dynamicwebs All-in-One løsning som for sitt nye nettsted fordi den er satt sammen av alt som trengs for en digital tilstedeværelse, alt på en plattform. Dette inkluderer kravet om håndtering av innhold, Dette inkluderer nødvendigheten av å administrere innhold, oversikt over nettbutikkfunksjoner, overvåke markedsføringsfunksjoner og håndtere avansert tilpasning.

SEO var et integrert og viktig parameter for Domino Systems, og derfor var innhold en hoveddel i løsningen. Det var avgjørende for at innholdet kunne gjenbrukes på tvers av alle kanaler, på et personlig og engasjerende nivå, slik at det ville være fornuftig for besøkende på nettstedet.

Sammen med Domino Systems planla Flex Media konstruktivt prosessen som gjorde det mulig å rulle ut en B2B-løsning i flere omfattende trinn. Det første trinnet inkluderte å bygge det nye nettstedet med veldefinerte produktvisninger og klientens nyhetsbrevfunksjon.

Løsningen ble tilpasset for å ta hensyn til Domino Systems’ tre målgrupper - hvorav den ene er intern. Så det var avgjørende at nettstedet også fungerte som et internt kommunikasjonsverktøy for selskapets ansatte. I tillegg til dette ble SEO-metoder brukt på hele nettstedet, i samsvar med den digitale markedsføringsstrategien, for å sikre at nettstedet kan bli funnet av de relevante målgruppene.

Den nåværende fasen av prosjektet inkluderer bygging av støttedelen. Det er ment å være et selvbetjeningsområde for kunden som vil være tilgjengelig via en personlig pålogging. Her vil kunden kunne finne brukerhåndbøker og feilsøkingsdokumenter. Så hvis for eksempel en skriver har fått problemer midt på natten, vil kunden kunne finne råd og støtte på dette området.

En ekstra fordel med å ha en pålogging til Domino Systems er at det vil være mulig å målrette innholdet i kundestøttedelen etter kundens preferanser. Ved å fjerne eventuelle irrelevante dokumenter fra serviceområdet, vil det effektivisere opplevelsen for kunden.

Videre fokuserer dette trinnet også på gated innhold for innholdsmarkedsføringsplanen. For eksempel, anskaffelse av e-post og påmeldinger i bytte mot datablad og annen informasjon som er relevant for potensielle kunder.

Den tredje fasen av løsningen tar for seg integreringen av ERP-systemet, Navision. Dette vil også inkludere en e-handelsløsning der kundene kan finne priser og kjøpe reservedeler som blekk og bånd.

Med et integrert ERP-system er det mulig å vise produktene på nettstedet i forbindelse med koordinerende data. Dette forenkler prosessen med å oppdatere varer, ettersom de bare trenger å oppdateres på ett sted. Kundeordre er også direkte knyttet til ERP-systemet, noe som letter administrasjonen for Domino Systems.

Resultater

Gjennom kombinasjonen av en langsiktig strategi og det effektive nye nettstedet, er det allerede vist positive fremskritt i synlighet på Google. Det nye Domino Systems-nettstedet har indeksert 460% av SEO-innsatsen. Videre har Domino Systems flyttet seg fra å være på side 1 på 13 Google-søkeord til å være på side 1 på 82 søkeord. Av disse 82 er 50% de beste plasseringene. SEO-arbeidet har hatt en klar innvirkning på å gjøre Domino Systems mer synlig for potensielle kunder på Google.

I tillegg til dette har Domino Systems hatt muligheten til å bruke den avanserte nyhetsbrevfunksjonen i Dynamicwebs All-in-One plattform. Ved å vurdere kundens oppførsel ved bruk av nettstedet har det gjort det mulig for Domino Systems å benytte en mer strømlinjeformet og skreddersydd direkte postmarkedsføringstjeneste med kunden. De har muligheten til å bruke automatiserte e-postflyter basert på målgrupper og oppførsel og med mulighet for split-testing for å øke klikkfrekvensen og konverteringer.
Kweku Sarquah, Sales and Marketing Coordinator, Domino Systems
"In our new website we have gotten a new identity and a marked increase in our online presence. Our way to do business now has much more focus on the digital area and the website has impressively added to our goal of becoming more digital. It is definitely a solution that we are satisfied with.” – Kweku Sarquah, Sales And Marketing Coordinator at Domino Systems A/S."
- Kweku Sarquah, Sales and Marketing Coordinator, Domino Systems
Domino Systems
Kunde
Domino Systems
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2B, Marketing, Manufacturing, Dynamics NAV
Nettsted
dominosystems.dk/
Partner
Flex Media ApS

Lignende tilfeller