Dermalogica

Færch Hudpleie og Klinksupport LTD er en dansk distributør av hudpleieproduktene Dermalogica og Clean Start, samt sminke-serien Jane Iredale.

Utfordring

Kunder syntes det er vanskelig å finne og kjøpe produkter, siden produktene selger utelukkende av profesjonelle hudpleieklinikker i Danmark. Produktene ble for vanskelig å få tak i, så de fleste bestilte heller fra utenlandske nettbutikker.

Utfordringen var å gjøre produktene mer tilgjengelig på det danske markedet uten å bli oppfattet som konkurrent av de profesjonelle hudpleieklinikkene, samtidig ha muligheten for ekspansjon og flere individuelle merkevarebutikker i fremtiden.

Dynamicweb som løsning

En sentral del av løsningen var å styrke forholdet mellom Færch og hudpleieklinikkene, så når besøkende på klinikkens nettside blir henvist til Dermalogica sin nettbutikk, få klinikken en del av inntekten. Dette er mulig fordi Dynamicweb integreres med Dynamics NAV og kan registrere hvilke nettsteder kundene henvises fra. Færch håndterer hele bestillingsprosessen –et attraktivt oppsett for klinikkene.

Den nye nettsiden skal også fungere som et informasjonssted med mer informasjon om de enkelte produktene i nettbutikken. Produktene vises sammen med ikoner som symboliserer produktegenskaper og kunden kan enkelt filtrere søkene etter behov, hudtype osv. Løsningene inneholder tre B2C-nettbutikker for merkene Dermalogica, Clear Start og Jane Iredale, i tillegg til en B2B-portal kalt Kosmetolognet, hvor klinikkene kan bestille produkter.

Resultater

For Færch har det vært store resultater. Løsningene skaper et nytt samarbeid mellom Færch og hudpleieklinikkene – og dette vises på begge parters resultater.

Antall besøkende og transaksjoner øker hver måned, og konverteringsfrekvensen er høyere enn andre B2C-nettbutikker. En annen fordel for B2B-løsningene er fakturahåndteringen som er minimert. Dette har frigjort tidskrevende ressurser som nå utnyttes langt mer effektivt i andre forretningsområder.

Lars Færch, CEO, Færch Hudpleje og Klinik Support A/S
"For oss er Dynamicweb den perfekte løsningen fordi den er fleksibel, enkel å jobbe med og integrerer med vårt ERP-system. Det er enkelt for oss å åpne en ny nettbutikk for et av våre merker. Vår Dynamicweb-partner gjør de tekniske tilpasningene og det enste vi må forholde oss til å bestille ny Dynamicweb-lisens. På denne måten kan vi starte et nytt merker uten å måtte begynne på nytt hver gang. "
- Lars Færch, CEO, Færch Hudpleje og Klinik Support A/S
Dermalogica
Kunde
Dermalogica
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2C, B2B, Marketing, Distribution, Dynamics NAV
Nettsted
www.dermalogica.dk
Partner
NORRIQ A/S

Lignende tilfeller