Dantherm

Dantherm gruppen er en ledende leverandør av klimakontroll-produkter og løsninger. Dantherm har mer enn 60 års erfaring innen design og produksjon av høy-kvalitets, energieffektivt utstyr til et bredt spekter av mobile og stasjonære enheter.

Utfordring

Dantherm gruppen har flere sterke merkevarer med veletablerte markedsposisjoner innen mobil, basseng, kommersiell/industri og bolig-markedet. Dantherm gruppens kunder drar nytte av deres omfattende kunnskapsbase og erfaringen og ekspertisen de har tilegnet seg fra mer enn tre millioner klimakontroll-produkter og løsninger som har blitt solgt verden over.

Dantherm ønsket å forbedre tilbudet sitt for etterkjøps-betjening for å knytte sterkere bånd med kundene sine, og generer muligheten for mersalg. «Servitization» kan bli brukt som et konkurransefortrinn, da Dantherm enklere kan differensiere sine produkter fra konkurrentene sine, ved å legge til andre tjenester. Samtidig åpner tjenestene opp for økt salg via mersalg til kundene.

Dantherm trengte en ny digital plattform som skulle være senteret for tjenester som lengre garanti, guider, brukertrening, samarbeid på design, mulighet for oppdateringer, og andre relevante tjenester.

Dantherm står ovenfor sterk konkurranse på alle områder, så en servitization-plattform vil hjelpe Dantherm å differensiere seg fra konkurrentene.

Dynamicweb som løsning

Dantherm valgte Dynamicweb sin All-in-One plattform som den nye nettbutikken og servitization-plattformen. Med et klart fokus på å utnytt hele suiten av standard funksjoner, kombinert med en sterk integrasjon til Microsoft Dynamics Axapta, har teamet fra Dantherm og Smartpage laget en løsning på rekordtid, innenfor prosjektrammen og budsjett.

Nettbutikken tilbyr både eksisterende og nye kunder muligheten til å søke gjennom reservedeler-katalogen og logge seg inn på sine personlige kontoer for enkel bestilling.

Kunden kan gjennomføre sine kjøp på bare få minutter, enten de vet nøyaktig hvilken reservedel de trenger, eller de bare søker seg gjennom produktkatalogen til Dantherm.

Resultater

Den nye nettbutikken har blitt godt mottatt av kunder og leverandører. Bestillinger er allerede lagt ut og muliggjort kontakt rundt andre tjenester. Dantherm forventer at innen få år vil serviceområdet utvikle seg til et nytt og voksende forretningsområde, noe som bidrar til en betydelig del av selskapets totale virksomhet.
Dantherm
Kunde
Dantherm
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2B, Manufacturing, Dynamics AX
Nettsted
www.shop.dantherm.com
Partner
Smartpage

Lignende tilfeller