Danish Agro

Danish Argo-konsernet består av mer en 4.500 ansatte og 80 aro-industrier over hele verden som spesialiserer seg på handel med avlinger, fôr og gjødsel.

Utfordring

Danish Argo kontaktet Dynamicwebs partner, Novicell, med en forespørsel om en ny kollektiv plattformsløsning som er i stand til å samle alle datterselskapene på en enkel plattform. I tillegg måtte løsningen være fleksibel og overholde selskapets planer for implementering av e-handel, digital markedsføring og flere språkversjoner.

Dynamicweb som løsning

Dansih Argo og Novicell tok i bruk Dynamicweb sin All-In-One Business Platform som grunnlag for den nye digitale løsningen, som omfatter tre forretningsområder:

1) Danish Argo sin nye nettside inneholder 15 forskjellige språk og datterselskaper spredd over hele verden. Nettstedet drives av 29 internasjonale redaktører som lager og publiserer innhold som endres i henhold til lokale preferanser. De enkelte nettsidene er stort sett de samme, men tar nå hensyn til hvert enkelt selskaps individuelle behov: Brukerspesifikke prislister, ansatte importeres daglig fra LandIT og råvarepriser hentes fra den danske argo-portalen.
2) Deres B2C-e-handel, danishargoshoppen.dk, bruker Dynamicweb Integration Framework som gir live integrasjon med Dynamics NAV.
3) Hattingargo.dk er deres B2B-e-handel med integrering til Dynamic AX, som spiller en sentral rolle i selskapets planer om å lansere automatisert bestillingsflyt. Danish Argo forventer å legge til Perfion PIM i e-handelsløsningen i 2016.

Alle de enkelte forretningsområdene og nettsidene bruker Dynamicweb Items for å sikre en redigeringsvennlig og konsekvent måte å publisere nytt innhold på.

Resultater

Danish Argo får muligheten til å ha 15 forskjellige språk, så de kan samle alle sine digitale aktiviteter, både internasjonalt og nasjonalt, i en enkel løsning. Fleksibiliteten til plattformen gjør det enkelt å legge til nye datterselskaper ved å bare kopiere de eksisterende nettsidene kombinert med full tilgang til plattformens fil- og bildemappe, som inneholder alt av nødvendig bedriftsmateriale.

Ytelse: danishargo.dk

  • Trafikken økte med 19%

 

Ytelse: danishagroshoppen.dk

  • Økologiske søk økte med 307% på grunn av nettstedoptimalisering
  • Antall økter har økt med 285%
  • Transaksjoner økte med 208%
  • Omsetningen økte med 52%

 

Ytelse: hattingagro.dk

  • Konverteringsfrekvensen økte med 62%
  • Trafikken økte med 13%
Lise Vølund, Markedssjef, Danish Agro
"Vi valgte Dynamicweb fordi det dekker alt. Istedenfor å bruke et system når vi sender ut nyhetsbrev og et annet når vi jobber med SEO, trenger vi kun et sentralt system som utfyller alle våre behov, mens vi kontinuerlig utvikler og optimaliserer vår digitale tilstedeværelse. "
- Lise Vølund, Markedssjef, Danish Agro
Danish Agro
Kunde
Danish Agro
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2C, B2B, CMS, Distribution, Dynamics NAV
Nettsted
www.danishagro.com
Partner
Novicell

Lignende tilfeller