Danbo

In2house-franchisen består av to nasjonale frivillig-møbelkjeder: Danbo og Smag & Behag.

Utfordring

Danbo brukte tidligere individuelle nettsider til hver av sine butikker, hvor hver butikk hadde sitt egne unike domen som refererte til byen butikken lå i – f.eks. viborg.danbo.dk. Denne løsningen viste seg å generee en rekke SEO ulemper siden "link juice", som er verdien av nettstedet til Google, ble spredt over alle de forskjellige domenene. Danbo trengte derfor et enkelt domene som inneholdt alle de enkelte butikkene.

Dynamicweb som løsning

Novicell og In2House bestem seg for å lansere danbo.dk basert på en integrert Dynamicweb-plattform, som inneholdt de nødvendige funksjonen som e-handel og markedsføringsverktøy. Det viktigste var at det ville gi Danbo en innebygd søkeordsanalyseverktøy som ga dem en ny og forbedret synlighet på nettet.

Resultater

Løsningen har vist en imponerende 29% forbedring i trafikken generert av produktrelaterte søkeord, og Danbo har nå gått fra utenfor topp 50 til nummer 1 på søkeordet "Møbler".

Resultatene vises også i en kontinuerlig økning i nettbasert salg og merkevarebevissthet, som til slutt støtter samspillet mellom nettsidene og de fysiske butikkene.

Thomas Hagerup, Administrerende Direktør i In2House
"Vi er veldig fornøyde med den positive effekten av samarbeidet vårt, spesielt med hensyn til vår online synlighet. Vi ser frem til lanseringen av Smag & Behag, der vi forventer lignende resultater."
- Thomas Hagerup, Administrerende Direktør i In2House
Danbo
Kunde
Danbo
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2C, Marketing, Retail
Nettsted
www.danbo.dk
Partner
Novicell

Lignende tilfeller