Utfordring
I tillegg til e-handelsløsningen ønsket Clemco også å kunne generere kundelojalitet ved å transformere 40% av eksisterende kunder til digitale brukere. For det andre bør løsningen være i stand til å presentere kundene med personlig og målrettet innhold for å gjøre e-handelsopplevelsen mer tiltalende og nyttig. Målet var å overføre 40% av alle fremtidige ordrer til e-handel.
Dynamicweb som løsning
Digital markedsføring er en viktig del av Clemcos nye digitale strategi, og har gitt vei til ny SEO-innsats, som forventes å forbedre selskapets synlighet på nettet. Nøkkelen til suksess er den nye digitale løsningen, som fungerer bra og sikrer høy indeksering i Google.
Målet er å sikre selskapets kontinuerlige plassering i Google topp 10 ved å identifisere og analysere relevante søkeord.
Resultater
Flere av selskapets produkter og produktkategorier er allerede synlige i Googles topp 5 søk, noe som har gitt bedre synlighet, nye besøkende og nye kunder. Selskapet forventer å håndheve den positive utviklingen ved kontinuerlig å legge til flere produkter og produktkategorier. Ved å gjøre dette vil nettstedet automatisk generere flere besøkende, som kan forvente en bedre brukeropplevelse sammenlignet med tidligere standarder. Det nye nettstedet reagerer raskt og informasjonen organisert etter relevans, som gjør den store produktkatalogen mer overskuelig og tilgjengelig.
Clemco har store forventninger til den nye nettsiden, og forventer at den genererer flere og lengre økter som skal brukes som et fokuspunkt for å nå de nye målene basert på flere online bestillinger og forbedret nettbasert synlighet - spesielt med hensyn til antall registrerte brukere.