Cenika

Cenika AS er leverandør av tavleutstyr, sikringsskap og elektromateriell til den profesjonelle elektrobransjen. Cenika tilbyr kostnadseffektive kvalitetsløsninger innenfor automasjon og elektroinstallasjon. Cenika omsatte i 2018 for 245 millioner.

Utfordring

Cenika AS sin største utfordring var at de trengte en integrasjon til EFO-databasen, masterdatabasen for elektroprodukter. Denne integrasjonen var nødvendig både for å kunne effektivisere måten de meldte inn nye produkter i databasen, men også for å kunne gi kundene informasjon fra databasen direkte i sin kundeportal.

Cenika ønsket seg en ny og moderne kundeportal som kunne gi god oversikt over produktdata, både for kundene og Cenika. I tillegg ønsket de en kundeportal hvor de kunne øke kontakten med kundene, gjerne via nyhetsbrev.

Dynamicweb som løsning

Vår Premium solution partner, Novicell, har bygget den nye løsningen til Cenika, basert på Dynamicweb sin all-in-one plattform. Med innebygd markedsføringsmodul for bedre, raskere og enklere kundekontakt, har nå Cenika full kontroll over hva som blir kommunisert til kundene.

Den innebygde PIM-systemet gjør også at Cenika nå har full kontroll på sine produktdata, og kan effektivisere prosessen med produktberikelse. Med live integrasjon til selskapets ERP-system, Visma Global, kan også kundene få kundespesifikke priser og live lagerstatus, samt se eldre fakturaer og gjenbestille tidligere bestillinger.

Et veldig kult moment i denne løsningen er den direkte integrasjonen til EFO-databasen.

Resultater

Den nye løsningen er moderne og enkel å oppdatere, og gjør at Cenika nå enkelt kan berike produktene sine med data, samt jobbe mer effektivit med EFO-databasen.
Cenika AS
Kunde
Cenika AS
Lokasjon
Norway
Segmentet
B2B, PIM, Distribution, Visma
Nettsted
www.cenika.no
Partner
Novicell

Lignende tilfeller