Cafax

Cafax er et dansk selskap, etablert i 1960, og dermed den eldste leverandøren av bedriftskaffe. Cafax har ett mål: Den beste kaffeopplevelsen. Dette er hva du får når alt fungerer perfekt - når maskinen brygger, når kaffen smaker, og når hjelpen alltid er i nærheten.

Utfordring

Cafax trengte en ny nettside med en brukervennlig B2B e-handelsløsning. E-handelsløsningen måtte integreres med Microsoft Dynamics NAV for både produkter, bestillinger og kundespesifikke priser. Butikken måtte også gi brukerne muligheten til å fornye bestillinger, omorganisere verktøy, opprette og administrere favorittlister.

Designet måtte være motiverende og responsivt for forskjellige nettlesere og klienter. Nettsiden måtte også møte markedsføringskravene for brukervennlighet, samtidig som helheten måtte være brukervennlig, rask og effektiv i bruk. Til slutt var det nødvendig med et kartbasert forhandlersøk og en klient sikkerhetsbasert nyhetsbrevmal. Cafax trengte også en måte å sikre bruken av bedriftens farger på en fleksibel, men streng måte. Cafax-identitetsfargesystemet er en grunnleggende del av Cafax-bedriftens identitet.

Dynamicweb som løsning

• Rask, rask og enkel Razor-maler med sertifisert SASS (CSHTML og SCSS)
• Enkel og intuitiv en-sides checkout
• E-handles-modulen brukes til enkel rebestillings-tjeneste for å overholde B2B-brukerbehov
• NORRIQ Live Web Integration (N-LWI) til Dynamics NAV
• Tilpassede kodemoduler for nylige bestillinger (NAV) og for favorittlister
• En 'Standard' innholdspost som varierer med funksjon, posisjon, utseende, interaksjon osv.
• Hovedområdene Corporate Site og E-handel er organisert i to forskjellige navigasjonsmenyer
• Statiske destinasjonssider viser og forklarer produktgruppene, motiverer brukeren til å kjøpe og lenker til produktgruppen i nettbutikken
• Fargeskjemaet er definert som elementvalg for front- og bakgrunnsfarger
• Elementer brukes til nettsider og avsnitt
• Spesifikt masterinnhold er enkelt definert som elementinnstillinger
• Ved hjelp av elementikoner er det enkelt å forstå forskjellene for webmastere

Resultater

Vi utviklet en motiverende, super-rask og responsiv B2B e-handelsløsning som ga Cafax-markedsføringsteam en intuitiv backend for innholdsredigering. Med et nytt og friskt utseende, skiller selskapet seg ut fra sine konkurrenter.

Shoppingdesign fokuserer på e-handelsstandarder og forenkler funksjonaliteten, gir brukeren en tilgjengelig butikk og en brukervennlig kundeopplevelse.

Den visuelle identiteten er nøye definert i valgbare farger, og bedriftsskriften er implementert. Som gjør at markedsføre får alle verktøyene som trengs for full fleksibilitet, men samtidig som de bevare sin visuelle identitet.

Cafax
Kunde
Cafax
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2B, Manufacturing, Dynamics NAV
Nettsted
www.cafax.dk
Partner
NORRIQ A/S

Lignende tilfeller