Utfordring
Støtte salgsprosessen
Prosjektet startet med en strategisk workshop hvor vi, gjennom en kundereise, kartla viktige bestluningsprosesser som nettsiden kunne støtte.
Samarbeidet med lokale utviklere ble et sentralt element i prosessen med å selle kraftverk på det internasjonale markedet. Disse utviklerne er rådgivere for de lokale regjeringene, og de gjør ofte de første undersøkelsene for et potensielt samarbeid.
Det var derfor veldig viktig at det på nettsidene til BWSC skulle være enkelt å finne informasjon om den anvendte teknologien, finansiell informasjon, og ikke minst, referanser som dokumenterer BWSC’s erfaring med liknende prosjekter i liknende land.
Prosjektet startet med en strategisk workshop hvor vi, gjennom en kundereise, kartla viktige bestluningsprosesser som nettsiden kunne støtte.
Samarbeidet med lokale utviklere ble et sentralt element i prosessen med å selle kraftverk på det internasjonale markedet. Disse utviklerne er rådgivere for de lokale regjeringene, og de gjør ofte de første undersøkelsene for et potensielt samarbeid.
Det var derfor veldig viktig at det på nettsidene til BWSC skulle være enkelt å finne informasjon om den anvendte teknologien, finansiell informasjon, og ikke minst, referanser som dokumenterer BWSC’s erfaring med liknende prosjekter i liknende land.
Dynamicweb som løsning
Ingen butikk, men butikk-funksjonalitet
Denne løsningen er ulik fra mange andre Dynamicweb løsninger, fordi den ikke inneholder en e-handelsløsning eller PIM. BWSC løsningen bruker kun CMS-modulen til Dynamicweb.
En sentral del av løsningen er «velgeren» på hjemmesiden. Her brukes «repository», «facets» og «queries» funksjonalitetene for å filtrere og vise innhold. Data fra kartet og dets alternativer blir importert fra en ekstern kilde, og her brukes Dynamicweb sin importeringsfunksjonalitet for å laste inn forskjellige type data. Dynamicweb sin butikk-funksjonalitet er derfor utnyttet, selv om det ikke er noe butikk.
Denne løsningen er ulik fra mange andre Dynamicweb løsninger, fordi den ikke inneholder en e-handelsløsning eller PIM. BWSC løsningen bruker kun CMS-modulen til Dynamicweb.
En sentral del av løsningen er «velgeren» på hjemmesiden. Her brukes «repository», «facets» og «queries» funksjonalitetene for å filtrere og vise innhold. Data fra kartet og dets alternativer blir importert fra en ekstern kilde, og her brukes Dynamicweb sin importeringsfunksjonalitet for å laste inn forskjellige type data. Dynamicweb sin butikk-funksjonalitet er derfor utnyttet, selv om det ikke er noe butikk.
Resultater
Innhold som er målrettet mot lokale utviklere
Den nye nettsiden støtter salgsprosessen ved å markedsføre skreddersydde løsninger, teknologien, «we go the extra mile», og lokale koblinger – og ved å bruke de mer enn 180 etablerte kraftverkene i 54 land som dokumentasjon i markedsføringen. Budskapet blir understøttet av fine bilder fra kraftverkene, ansatte og miljøet de jobber i.
Den nye nettsiden støtter salgsprosessen ved å markedsføre skreddersydde løsninger, teknologien, «we go the extra mile», og lokale koblinger – og ved å bruke de mer enn 180 etablerte kraftverkene i 54 land som dokumentasjon i markedsføringen. Budskapet blir understøttet av fine bilder fra kraftverkene, ansatte og miljøet de jobber i.

"It was important for BWSC that the new website communicates our DNA and our strategy, and TWINS Solutions delivered the process that brought us safely to that achievement."
- Lene Lykke Meisner, Marketing Developer, BWSC