BHG Department Stores Singapore

BHG er en av de største retail-merkene i Singapore og ble etablert i 1994. En stor del av BHG sin 5-års digital transformerings-plan er å gå over til en sømløs og kundeorientert tilnærming for både de offline og online touchpoints.

Utfordring

For å nå dette målet, måtte selskapet ta i bruk en enhetlig ecommerce-tilnærming som kan gi kundene den mest sømløse kundeopplevelsen.

"Ettersom kunder i dag er vant til flere kanaler for å samhandle, hvordan kan vi sikre at vi forstår handlevanene deres hvis de handler på nettet, i flaggskip-butikken vår, eller til og med samhandler med partnerne våre? For BHG var det et must å kunne virkelig få til denne kundeopplevelsen, og en stor grunn til at vi trengte en enhetlig handelsløsning," sier finansdirektør i BHG Singapore, Jheeva Subramanian.

Dynamicweb som løsning

Med Dynamicweb var BHG i stand til å ta i bruk en kundeorientert tilnærming og eliminere kanalsiloer ved å bare bruke en enkelt handelsløsning. Ved hjelp av Dynamicweb er BHG nå i stand til å gi sine kunder:

  1. Sømløs handleopplevelse ved å introdusere konseptet Click and Collect - Et oppsett der kunder fullfører bestillingen sin når det passer dem, henter bestillingen i en butikk og får resten levert avhengig av deres foretrukne tidsplan.
  2. Endless aisle-konsept – Et oppsett der shoppere kan bestille varer på nett og besøke en fysisk butikk og omvendt. I dette tilfellet kan kjøpere bestille varer som ikke er på lager som ikke er fysisk tilgjengelig i butikken og få disse varene levert hjemme hos dem.
  3. Uanstrengt utsjekking gjennom Mobile Point-of-Sale som lar kundene unnslippe de lange kasse-køene - Denne typen oppsett gjør det mulig for kunder å enkelt fullføre kjøpet sitt hvor som helst i butikken.

Resultater

Med suksessen med BHGs overgang til en enhetlig handelsløsning ved å ta i bruk Dynamicweb-løsningen, har selskapet konvertert sine eldre systemer og tatt i bruk en enhetlig og sammenkoblet systemtilnærming. På grunn av dette er BHG nå i stand til å levere en sømløs og personlig handleopplevelse på nett. I detalj vokste BHG Singapores kundekurvstørrelse med 17% kombinert med en 3,5% økning i konverteringsfrekvens for kjøp etter implementering av innovative kundeløsninger inkludert virtuell prøving, «løft-og-lær» og mobile salgssteder.
BHG Singapore CFO Jheeva Subramanian
"Since 2020, BHG sales and order numbers increase three-fold between 2020 and 2021” and there has been a 20 percent membership growth via the e-commerce platform."
- BHG Singapore CFO Jheeva Subramanian
BHG Department Stores Singapore
Kunde
BHG Department Stores Singapore
Besøksadresse
Singapore
Segmentet
B2C, CMS, Marketing, PIM, Retail, Dynamics NAV
Nettsted
bhgsingapore.com.sg/

Lignende tilfeller