Bellissa HAAS GambH

Bellissa tar naturen til kunden. Enten det er i hagen, på balkongen eller i stua: Bellissa lager unike design som bringer mer glede, bedre helse og er bærekraftig for både deres B2B og B2C kunder.

Utfordring

Bellissa HAAS er et selskap som har som mål å lyse opp livene til kundene sine. Dette inkluderer en estetisk nettside som tilbyr kundene en unik handleopplevelse. De ønsket å introdusere en B2C nettbutikk som også inspirerer kunder til å lage prosjekter i naturen og forteller historier om produktene.

Bellissa hadde tidligere jobbet med Business Central og ønsket mer kontroll over produktinformasjonen deres. De ønsket å gjøre produktberikelse og struktur jevnere og mer effektiv.

Dynamicweb som løsning

Sammen med deres Dynamicweb-partner Kumavision har Bellissa HAAS valgt Dynamicweb All-in-One Business Platform som oppfyller alle deres forventninger og krav.

Den nye nettsiden gjenspeiler Bellissas merkevareidentitet perfekt. På den ene siden er det deres nettsider som kan inspirere, informere og fortelle historier; på den annen side er det en B2C nettbutikk. Dette inkluderer også en kundeportal, hvor kunder kan se sine tidligere bestillinger; og et forhandlersøk, hvor Bellissa-distributører kan bli funnet raskt og enkelt.

Bellissas Business Central er integrert med nettsiden og det nye Dynamicweb PIM-systemet, slik at kundene til enhver tid kan se riktige priser og lagerstatus. Dette gjør det også mulig for partnere og distributører å få tilgang til digitale eiendeler.

Resultater

Den nye Bellissa B2C nettbutikken oppfyller alle forventninger når det gjelder design og funksjonalitet. Plattformen er fullstendig responsiv og tilgjengelig på 3 språk for å nå kunder og partnere i et utvidet marked.

Integrasjonen med Business Central og Dynamicweb PIM har automatisert mange interne prosesser og produktinformasjon er nå beriket og presentert direkte på nettsiden. Dette sparer Bellissa tid og reduserer risikoen for manuelle feil.

Totalt sett sparer Dynamicweb All-in-One plattformen ikke bare Bellissa tid og ressurser, men hjelper dem også å formidle en sterk merkevareidentitet og inspirere kunder til å lage sine egne hageprosjekter. Dette akselererer resultatene.
bellissa HAAS GmbH
Kunde
bellissa HAAS GmbH
Besøksadresse
Germany
Segmentet
B2C, CMS, PIM, Wholesale, Business Central
Nettsted
www.bellissa.com/english
Partner
Kumavision

Lignende tilfeller