Arkil

Arkil er et av de største byggefirmaene i Danmark med mer enn 1.800 ansatte og omsetning på 3,3 milliarder kroner i inn- og utlandet.

Utfordring

Arkil har tidligere slitt med å få frem sitt brede spekter av faglige kompetanser til sine internasjonale kundegrupper. I tillegg merker de en stor økning på trafikk fra smarttelefoner og nettbrett, men deres utdaterte nettside fungerte ikke på enhetene.

Informasjonsnivået på hjemmesiden var komplekst og teknisk, hovedsakelig rettet mot intern bruk. Dette kom tydelig frem i Google Analytics, da de mest besøkte sidene var ‘’Kontakt oss’’ og ‘’Jobbmuligheter’’. Som følge av dette genererte nettsiden mange leads og fortetningsmuligheter til de besøkende som var irrelevant for dem, og skapte mye unødvendig arbeid for admin.

Akril ville derfor ha en ny digital løsning som ikke fokuserte på den komplekse og interne informasjonen, men i stedet fokuserte på kundeservice og merkevaren. Den nye løsningen skulle også kunne tilpasses nettsidens besøkende med mer relevant og inspirerende innhold.

Dynamicweb som løsning

Den nye nettstedsløsning er bygget på Dynamicweb All-in-One-plattformen, og viser tydelig de største forretningsområdene, tjenestene og produktene Arkil har å tilby. Nettstedet fungerer som en engangsportal, og det responsive designet sikrer en god kundeopplevelse fra både datamaskiner, nettbrett og smarttelefoner.

Ved bruk av store bilder og visuelle overflater er det enket å navigere seg gjennom nettsiden, og det styrker Arkil som en digital frontfigur i en ellers tradisjonell og konservativ bransje. Til slutt er det nye nettstedet optimalisert i henhold til en grundig søkeordsanalyse, som sikrer toppresultat i SEO og Google Page Speed.

Resultater

Løsningen bidro til å styrke Arkils merkevare og markedsposisjon, og har redusert mye manuelt arbeid for de på kundeservice.

Utviklingen av en kundeorientert nettside krever enkle og brukervennlige call-to-actions for å øke sjansene for å konvertere besøkende til kunder. Dette vises tydelig på den nye nettsiden, ved å øker fokuset på brukeropplevelsen - på tvers av forskjellige plattformer. Med andre ord, det nye nettstedet er i full stand til å inspirere og konvertere sine besøkende ved å prioritere brukervennlighet og brukeropplevelse.

 

Gitte Holm, Executive Assistant, Arkil A/S
"Vi ser på den nye nettsiden som et viktig ledd i vår kontinuerlige brandingstrategi, som skal bidra til å fremme Arkil som et ambisiøst og progressivt selskap. Fokus er på å skape en digital plattform som løfter Arkil til nye høyder visuelt, teknisk og ikke minst med tanke på kundedialog."
- Gitte Holm, Executive Assistant, Arkil A/S
Arkil
Kunde
Arkil
Lokasjon
Denmark
Segmentet
CMS, Marketing, Organization
Nettsted
www.arkil.dk/
Partner
Gotcha

Lignende tilfeller