Utfordring
Tidligere har ASG mottatt ca. 30% av sine bestillinger gjennom sin B2B e-handelsløsning, men ønsket en ny plattform som kunne øke nettbestillinger. Nøkkelen til suksess var forbedret kundeservice og erfaring med automatisering.
Dynamicweb som løsning
Den nye Dynamicweb B2B e-handelsportalen inneholder ny funksjonalitet og brukervennlige verktøy, noe som gjør det mer praktisk og attraktivt for kundene å bestille online.
Den enkle metoden gjør transaksjonene mellom ASG, deres forhandlere og deres kunder mer flytende og mindre tidkrevende. De fikk blant annet funksjonen "kopiere/lime" som tillater forhandlere å legge til bestemte varenumre, mengder og kommentarer - rett fra Excel til handlekurven.
Til slutt inneholder den nye løsningen Raptor Product Recommendation-programvaren, som er fullt automatisert og bruker intelligente algoritmer til å samle inn data om kundeadferd og preferanser. Raptor bruker dataene for å generere ytterligere kryss- og mersalg ved å vise relaterte produkter på forsiden, når kunden er inne på "Min side" og i kassen.
Den enkle metoden gjør transaksjonene mellom ASG, deres forhandlere og deres kunder mer flytende og mindre tidkrevende. De fikk blant annet funksjonen "kopiere/lime" som tillater forhandlere å legge til bestemte varenumre, mengder og kommentarer - rett fra Excel til handlekurven.
Til slutt inneholder den nye løsningen Raptor Product Recommendation-programvaren, som er fullt automatisert og bruker intelligente algoritmer til å samle inn data om kundeadferd og preferanser. Raptor bruker dataene for å generere ytterligere kryss- og mersalg ved å vise relaterte produkter på forsiden, når kunden er inne på "Min side" og i kassen.
Resultater
Den nye ASG B2B e-handelsportalen er lynrask, stabil og stadig oppdatert med nye funksjoner for å forbedre den generelle brukeropplevelsen. Den Dynamicweb-baserte "Tapas" -løsningen ved 1st Web sørget for rask implementering basert på best prøve-e-handel og integrering programvare, og lar ASG legge til personlig endringer til løsningen. I kombinasjon med SOLR-søkemotoren, som umiddelbart viser relevante søkeresultater, har ASG klart å øke sitt opprinnelige mål ved å øke den gjennomsnittlige handelen og forbedre kjøpsprosessen.
"For ASG var det viktig å ha en partner som er i stand til å forstå vår forretnings- / ERP-logikk og implementere den feilfritt til den nye løsningen. 1st Web klarte å gjøre det. I tillegg ønsket vi å legge til flere virksomheter i vår e-handel. 1st Web ga hjalp til med sine innspill, og med tanke på den betydelige økningen som ASG senere opplevde, er det trygt å si at de lyktes."
- Michael Rosquist, ActionSportGames