Webinar 30. mai klokken 10:00 

Viktigheten av en B2B merkevarestrategi

Bli med på webinar for å lære hvorfor en digital merkevarestrategi er så viktig i dagens konkurransedrevne B2B marked.

For de fleste som driver med markedsføring er ikke merkevarekjennskap, -identitet og -strategi ukjente ord. Det har likevel vært mer fokus på dette i B2C-verden, hvor forbrukeren er sluttbrukeren, og konkurransen i større grad har vært tøffere. Med den digitale transformeringen som skjer verden over og i alle bransjer, gjelder dette nå også for B2B-bedrifter. Konkurransen blir stadig tøffere, og kampen om kunden blir enda vanskeligere. Særlig har den digitale overgangen gjort det enklere for B2B kunder å gå fra sin faste vanlige leverandør, til en ny aktør.

Vi har i dette webinaret bedt med gjestespeakere Lars, Customer Success Officer og Karoline, Rådgiver innen digital strategi fra Synlighet som vil ta for seg hvor viktig det egentlig er å ha en digital merkevarestrategi for B2B bedrifter. I tillegg vil de snakke om hvordan du kan bygge en god merkevarestrategi. De kommer til å snakke om blant annet:

  • Digitalisering av kundereisen og forbrukertrender i 2022
  • Hvilket innhold du må lage, når du vet at 95% av målgruppen din ikke er klare for å kjøpe nå
  • Hvorfor du bør jobbe strategisk med å øke merkevarekjennskap

I tillegg vil vår Country Manager, Steffen Breen, ta for seg viktigheten av å være til stede i de kanalene kunden er. B2B kunden begynner også å ta i bruk flere kanaler, og det er viktig å møte kunden der de foretrekker. Han vil snakke om: 

  • Er digitale markedsplasser relevant for deg? 
  • Shopping via sosiale medier? 

 

Hvem passer webinaret for?

Webinaret passer for deg som jobber med branding og merkevarestrategi i et B2B selskap.

Presentasjon vil bli sendt ut i etterkant. 

Meld deg på webinaret

 

Speakers

Steffen Breen
Country Manager
Dynamicweb

Lars Johanson
Customer Success Officer
Synlighet
Karoline Gåre
Rådgiver digital strategi
Synlighet

Om Synlgihet

Synlighet er blant de ledende Performance Marketing byråene i Norge, som gir bedrifter den farten de trenger når de har store planer om vekst.

Synlighet er et datadrevet markedsføringsbyrå som ble etablert i 2003, med kontorer i Norges tre største byer; Oslo, Bergen og Trondheim. I tillegg har de tatt posisjon i Sverige med kontor i både Malmö og Stockholm.

Synlighet er ett av få nordiske byråer som har status Google Premier Partner. Det er et kvalitetsstempel som innebærer en rekke fordeler for Synlighet sine kunder. Gjennom Googles Partnerprogram har alle fagspesialister i Synlighet sertifisert seg og dermed bevist at de har grundig kunnskap om annonsering og analyse. Faglig bredde kombinert med unik spisskompetanse gjør at de kan gi kundene sine et stort fortrinn.