
La kundene dine kjøpe de riktige reservedelene til enhver tid
Med en ecommerce løsning som leverer en reservedeler-portal, kan produsenter og distributører nå sikre at sine besøkende velger riktig produkt, basert på rik og nøyaktig produktdata.
Dynamicweb tilbyr en standard integrasjon til ditt Microsoft Dynamics ERP, noe som gir deg en portal for dine reservedeler som gjør det enkelt å bestille den riktige delen.

VERDIEN AV EN PORTAL FOR RESERVEDELER
Oppdag Dynamicweb eCommerce Suite med verktøy for å levere nøyaktig produktdata som øker lønnsomhet. Hvis du selger reservedeler vil disse egenskapene øke effektivitet og gi din bedrift verdi:
Lorem ips |
Selvbetjenings-portal for å finne rette produkter Lever en selvbetjenings-portal for å gi kunden muligheten til å legge inn en bestilling på nett, når de vil og hvor de vil. Nøkkelen for å bygge og opprettholde et langsiktig forhold med kunden er å kunne tilby kunden selvbetjening og kunde-spesifikke produkter og priser. |
![]() |
|
![]() |
|

MØT BEDRIFTER MED EN RESERVEDEL-PORTAL
Anette Fagerlind
Marketing Manager, Skanska Rental
“Dynamicweb løsningen brukes både som en digital produkt-katalog og kundeportal, og integrerer mange av prosessene rundt Skanska's utleie. Vår B2B ecommerce løsning er en ekstremt viktig del av vår digitale reise, i en ellers veldig konservativ bransje."

HVORFOR VELGE DYNAMICWEB SIN PORTAL FOR RESERVEDELER?

Dynamicweb sin portal for reservedeler er designet for å kunne håndtere de mange utfordringene med å håndtere og selge tusenvis av reservedeler. Ved å tilby en løsning som forenkler prosessen for å levere rik og nøyaktig produktdata, kan kunden enkelt finne og bestille den riktige delen de trenger.
Løsningen er bygget med standard eCommerce Suite-funksjoner og funksjoner spesifikt for å kunne selge reservedeler blir lagt til. Med Dynamicweb PIM og integrasjon til ditt ERP-system, er du klar til å sikre nøyaktig og rik produktdata med kunde-spesifikke priser.
Øk omsetningen ved å utnytte dine digitale tjenester:
✔ Bedre marginer ved å selge reservedeler på en digital plattform
✔ Akselerer digital transformasjon med ecommerce, PIM og ERP som forløper
✔ Lever bedre produkt-, tjeneste-, og kundeopplevelser.

FORDELER VI GIR TIL DEG SOM SELGER RESERVEDELER
Koble sammen systemene, reduser tidkrevende oppgaver og selg mer. En portal for reservedeler støtter din bedrift på mange måter.

Gjør katalogen for reservedeler digital
For selskaper som selger reservedeler, gjør det å gjøre de printede produktarkene om til en digital produktkatalog, at kundene dine kan søke etter og kjøpe den riktige reservedelen når som helst.
Dynamicweb sparer deg for verdifull tid ved å automatisere prosessene med å lage produktark, prislister, brosjyrer og produktkataloger. Du kan også la dine kunder, leverandører eller ansatte lage sin katalog i din ecommerce ditt.
Disse selvbetjenings-funksjonene sparer deg for mange timer med å administrere forespørsler om produktinformasjon og forbedre tjenestetilbudet ditt.
Tilby en digital bestillingsplattform med selvbetjening
Forbedre kundeservicen med å tilby transparens og en brukervennlig digital bestillingsplattform. Overrask kundene dine med selvbetjenings-funksjoner som personlige priser, fakturaer, ordrestatus og on- og offline kundehistorikk.
Du kan gi kundene muligheten til å lage bestillingsmaler for å enkelt lage gjentakende bestillinger som kan legges rett i handlekurven.


Fokus på SEO optimalisering og bruken av søke-verktøy
Visste du at 30+% av alle besøkende bruker søke-funksjonen i en nettbutikk? Og at disse besøkende ofte konverterer 1,8 ganger oftere enn de som bruker andre måter å navigere på?
Det er en selvfølge at søke-funksjonen på nettsiden din må være optimalisert for at du skal kunne levere en god brukeropplevelse. Du vil samtidig også optimalisere sidene dine for å øke rangeringen på søkemotorer. En bedre rangering vil hjelpe bedriften din å vokse, ved å bringe inn nye leads.
Dynamicweb leverer verktøy som synonymer, stavekontroll og flertalls-søk for å optimalisere søke-funksjonen og hjelpe kunden å finne riktige produkter.
Motta riktige ordre - alltid
Å gi riktig informasjon til riktig tid gir også riktige bestillinger. Dette vil minimere antallet retur-bestillinger.
Med Dynamicweb jobber du med produktdata i PIM-systemet for å enkelt berike, validere og publisere produktdata. Dette fjerner muligheten for menneskelige feil og reduserer tidkrevende arbeidsprosesser, som gjør at bedriften din kan øke sin effektivitet og deretter også salg.


Sikre nøyaktig produktdata til riktig tid
Hvis din bedrift har eksempelvis sesong-baserte varer, produkter eller tjenester, er timingen for distribusjon alt.
Når din Dynamicweb reservedel-portal er full integrert med ditt ERP- og PIM-system vil du ha kontroll over all produktdata. Vær i tide med nøyaktig og rik produktdata når en ny sesong-basert kolleksjon er klar for lansering. Med Dynamicweb PIM kan du velge når og hvem som har tilgang til hvilken informasjon og til hvilken tid.
Skalerbarhet - bygg for å vokse
Dynamicweb sine sky-baserte løsninger kan redusere kostnader og kompleksitet dramatisk for reservedeler. Fordi Dynamicweb er en sky-basert løsning trenger du ikke å bekymre deg for kostnaden av å hoste og vedlikeholde on-site servere.
Dynamicweb eCommerce Suite er bygget for å skalere. Den ERP-integrerte løsningen synkroniserer nøkkeldata på tvers av din Dynamicweb løsning og ERP-system, som lagerbeholdning, priser, MVA, erstatningsprodukter, datterskap og lokasjoner, samt master-produkter. Alle transaksjoner i Dynamicweb korresponderer med transaksjoner i ditt ERP-system.
Videre kan Dynamicweb integreres til en lang liste med add-ons, inkludert integreringer til andre PIM- og ERP-system og andre relevante plattformer.


Kjenn til dine kunders digitale kjøpsatferd
Hvorfor trenger du mer enn en handlekurv?
B2B kjøpere handler via digital distributører som Amazon, og forventer derfor også en digital tjeneste fra deg. Å ha en ecommerce løsning med en "Kjøp nå" knapp og handlekurv e rikke lenger nok for å tilfredsstille kunder som er vant med god selvbetjening og personaliserte opplevelser.
Vi guider deg gjennom hvordan du, steg-for-steg, kan tilby mer enn en handlekurv.

Klar for å utforske Dynamicweb litt dypere?
Snakk med en ekspert
Hvis du sitter igjen med ubesvarte spørsmål eller har lyst til å gå litt dypere i samtalen, vil vi gjerne høre fra deg.
Dynamicwebs pålitelige plattform gir deg mulighet til å gi en bedre handelsopplevelse som også lar deg redusere ineffektive administrative oppgaver. Du får fordeler som:
- Nøyaktige produktdata
Vis produktdata live fra ERP - uansett antall reservedeler du selger.
- Stabil skalerbarhet
Alle komponenter for å forbedre interne arbeidsflyter for å enkelt og raskt skalere virksomheten din.
- Kundestyrke
Tilby kundeportaler med selvbetjeningsalternativer som blant annet viser spesifikke priser, fakturabehandling og leveringssporing.
Kontakt oss i dag for å lære hvordan din bedrift kan få en portal for reservedeler for å levere bedre selvbetjening med nøyaktig produktdata for å øke det digitale salget av reservedeler.
Ta kontakt

