Portal for reservedeler og utstyr

La kundene dine kjøpe de riktige reservedelene når som helst

Med en e-handelsløsning som leverer en reservedelsportal, kan produsenter og distributører tilby besøkende sikkerhet for å velge de riktige delene basert på rike og nøyaktige produktdata.

Denne løsningen forbedrer kundeopplevelsen, reduserer returordrer og øker inntektene. 

 

Fordeler

Hvorfor du trenger en DynamicWeb reservedelsportal

DynamicWeb reservedelsportal er utformet for å løse forretningsutfordringer ved administrasjon og salg av tusenvis av reservedeler ved å tilby en løsning som forenkler prosessen for å levere rikholdige og nøyaktige produktdata som gjør det mulig for kundene å finne og bestille riktig reservedel.

Bygget på standard eCommerce Suite-funksjonalitet med funksjoner designet for salg av reservedeler. Med DynamicWebs PIM og integrasjon til ERP-systemet er du klar til å sikre nøyaktige og rike produktdata som gjør det mulig for kundene dine å finne riktig produkt med riktig kundespesifikk pris.

Gjør deg klar til å øke inntektene med nettbaserte tjenester: 

  • Få bedre marginer når du selger reservedeler via en digital plattform for å oppnå maksimal lønnsomhet.
  • Få fart på den digitale transformasjonen ved hjelp av e-handel, PIM og ERP.
  • Lever et bedre produkt, en bedre tjeneste og en bedre kundeopplevelse.

 

Selvbetjeningsportal for nøyaktige bestillinger

Lever en reservedelsportal for å gi kundene dine muligheten til å bestille de riktige reservedelene på nettet når som helst og hvor som helst. Å gi kundene dine selvbetjening og kundespesifikke produkter og priser er nøkkelen til å bygge og opprettholde langsiktige relasjoner.

Digital hjelp og støtte til salgsrepresentanten din

Digitaliser salgsstrategien din og støtt selgerne dine med en e-handelsløsning som er utformet for å optimalisere og drive nettsalg gjennom en digital bestillingsplattform for reservedeler. Dette frigjør selgerne dine til personlige møter og gjør det enkelt for kundene å finne og kjøpe de riktige reservedelene.

Reduser feil og minimer returordrer

Å selge reservedeler betyr ofte å drive en kompleks virksomhet, men en reservedelsportal integrert med ERP-systemet og et PIM-system forenkler salgsprosessen med reservedeler. Du vil oppleve intern effektivitet ved å tilby nøyaktige og rike produktdata som muliggjør riktig bestilling.

Ekte B2B Commerce Cloud

Fokuser på kjernevirksomheten din i visshet om at løsningen din alltid kjører. Å distribuere e-handelsløsningen din i DynamicWeb Cloud er den beste og mest pålitelige måten å optimalisere oppetiden på.

Kundens suksesshistorie: Tysse

B2B e-handel og selvbetjeningsportal for å støtte forhandlere og kunder

Ved å legge inn et serienummer vil brukeren få en komplett produksjons-BOM fra AX, - og muligheten til å kjøpe en ønsket reservedel direkte fra BOM (Bill Of Material). På denne måten kan Tysse garantere riktige reservedeler hver gang! B2B-portalen har gitt Tysse's forhandlere et etterlengtet verktøy for å forenkle deres forretninger med Tysse.

Spesielle ferdigpakkede funksjoner for forhandlere av reservedeler

Fordeler vi leverer til forhandlere av reservedeler

Koble sammen systemene dine, reduser tidkrevende oppgaver og selg mer. Å ha en reservedelsportal støtter forretningsprosessen din på ulike måter.

Få reservedelskatalogen din på nett

For selskaper som selger reservedeler, kan du gjøre produktarket for reservedeler om til en online bestillingskatalog slik at kundene dine kan søke etter og kjøpe riktig reservedel når som helst. Automatiser prosessene med å lage produktark, prislister, brosjyrer og produktkataloger. Du kan også la kunder, leverandører eller ansatte opprette katalogen sin via nettstedet ditt. Disse selvbetjeningstilnærmingene sparer deg for mange timer med håndtering av produktinformasjonsforespørsler og forbedrer tjenestetilbudet ditt.

Tilby en digital bestillingsplattform med selvbetjening

Forbedre kundetjenestene dine ved å tilby åpenhet med en brukervennlig digital bestillingsplattform. Gled kundene dine med selvbetjeningstjenester som personlig tilpassede priser, fakturaer, forsendelsesstatus og bestillingshistorikk både online og offline. Du kan til og med gi kundene dine mulighet til å opprette bestillingsmaler for enkelt å legge gjentatte bestillinger rett i handlekurven.

Fokus på SEO-optimalisering og bruk av søkeverktøy på nettstedet.

Visste du at mer enn 30 % av alle besøkende bruker nettsøket på e-handelsnettsteder? Og at disse besøkende vanligvis konverterer 1,8 ganger mer enn de besøkende som bruker alternative former for navigasjon? En nøkkelfaktor for å levere en god brukeropplevelse er åpenbart å optimalisere nettstedets søkefunksjon og dermed øke salget på nettet. I tillegg vil du (også) optimalisere nettstedet ditt for å forbedre søkemotorrangeringen. En bedre søkemotorrangering vil hjelpe virksomheten din med å vokse og skaffe nye potensielle kunder. DynamicWeb leverer verktøy som synonymer, stavekontroll og flertallssøk for å optimalisere søk på nettstedet for å hjelpe kundene med å finne de riktige produktene.

Motta de riktige bestillingene - alltid

Å gi riktig informasjon til riktig tid har direkte innflytelse på riktig kjøp. Dette resulterer i å motta nøyaktige bestillinger og minimere returnerte bestillinger. Med DynamicWeb jobber du med produktdataene dine i PIM-systemet for enkelt å berike, validere og publisere produktdataene dine. Dette eliminerer menneskelige feil og reduserer tidkrevende arbeidsprosesser, noe som gagner virksomheten din med effektivitet og mer salg.

Sikre nøyaktige produktdata til rett tid

Hvis du driver en virksomhet med f.eks. sesongbaserte varer, produkter eller tjenester, er timingen for distribusjon av merkevaremateriellet ditt avgjørende. Når DynamicWeb-reservedelportalen er fullt integrert med ERP- og PIM-systemet ditt, kan du ta kontroll over produktdataene dine. Vær i tide med nøyaktig og rik produktinformasjon når en ny sesongkolleksjon er klar til å lanseres. Med DynamicWeb PIM styrer du når og hvem som har tilgang til hvilken informasjon til enhver tid.

Skalerbarhet - bygg for å vokse med virksomheten din

DynamicWeb skybaserte løsninger kan dramatisk redusere reservedelssalgsorganisasjonens kostnader og kompleksitet. Fordi DynamicWeb er en skybasert løsning, trenger du ikke å bekymre deg for kostnadene ved hosting og vedlikehold av servere på stedet. DynamicWeb eCommerce Suite er bygget for skalerbarhet. Den ERP-integrerte løsningen synkroniserer nøkkeldata på tvers av DynamicWeb-løsningen og ERP, for eksempel lagerbeholdning, priser, merverdiavgift, kunder og lokasjoner med flere datterselskaper, samt hovedprodukter. Alle transaksjoner i DynamicWeb tilsvarer en finansiell transaksjon i ERP. I tillegg kan DynamicWeb integreres med en lang rekke tillegg, inkludert integrasjoner med PIM, ERP og andre relevante plattformer.

Kontakt oss

Har du spørsmål eller ønsker du en skreddersydd demo?

 

Nedlastinger

Få tilgang til gratis kunnskap og inspirasjon.

 

On-demand webinarer

Se tidligere opptak av webinarer.

 

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing