Lavpris-Laase.dk

B2B og B2C e-handel med PIM for Danmarks største nettbutikk innen lås og sikkerhet

Med en skreddersydd løsning har de forvandlet nettstedet sitt, forbedret SEO-resultatene og automatisert prosessene. Lavpris-Laase kan nå håndtere opptil 60 000 produkter med PIM og DynamicWeb-plattformen. Integrasjonen med Uniconta har optimalisert ordrehåndteringen og økt effektiviteten.

Lavpris-Laase.dk er Danmarks største nettbutikk for lås- og sikkerhetsprodukter. Med et bredt utvalg på over 20 000 produkter og inngående produktkunnskap har de opparbeidet seg et godt rykte som en pålitelig partner for privatpersoner, offentlige institusjoner, bedriftskunder og ikke minst den profesjonelle låsesmedbransjen. 

The Challenge

Lavpris-Laases digitale transformasjon

Lavpris-laase sto overfor en stor utfordring da den eksisterende e-handelsløsningen ikke lenger tilfredsstilte selskapets behov. De trengte muligheten til å utvikle og tilpasse nettstedet i takt med endrede krav og samtidig forbedre SEO-ytelsen.

Lavpris-Laase fant ut at kundene først og fremst kom via Google Shopping og Ads, samt profesjonelle kunder som allerede kjente dem. I tillegg stilte B2B-kundene nye krav som den eksisterende løsningen ikke kunne oppfylle. 

Produktdataene var utilstrekkelige og delvis i form av bilder, noe som ikke støttet SEO. I tillegg krevde manuell ordreregistrering mye tid og manglet integrasjon med ERP-systemet. Dette resulterte i ukentlig kontortid for å opprettholde effektiviteten.

The Solution

Skalerbar e-handelsløsning med standardintegrasjon til Uniconta

Lavpris-Laase har trappet opp e-handelssalget og optimalisert sine egne prosesser slik at selskapet nå kan håndtere opptil 60 000 produkter fra sin samlede DynamicWeb-løsning, inkludert PIM.

DynamicWeb-plattformens skalerbarhet gjør det enkelt å utvide med flere butikker, flere språk og flere produkter. 

Løsningen er integrert med det prisgunstige ERP-systemet Uniconta og omfatter nå også: 

  • 3 ulike brukertyper som kan kjøpe i butikken (privat, bedrift og offentlig), og avhengig av brukertype må ulike data fylles inn i Uniconta. Betalingsmåten er knyttet til brukertypene, slik at de har ulike betalingsmåter.
  • Muligheten for kundene til å omkode en sylinder. Dette sikrer at det er riktig nøkkel til den spesifikke sylinderen, og samtidig legges det til en produktomkoding i handlekurven hvis prisen avhenger av den valgte sylinderen, som er integrert med Uniconta. Dette gir Lavpris-laase.dk en langt bedre oversikt, sparer tid, minimerer feil og sikrer en større årlig inntjening.
  • Muligheten til å integrere med mange lagre, slik at du kan se lagerbeholdningen fra leverandørenes lagre.
  • Når en kunde tidligere har bestilt som gjest og senere oppretter en profil med e-postadressen sin på en ny bestilling, vil tidligere bestillinger fra samme e-postadresse vises på kundens konto i kundesenteret. Dermed kan kunden for eksempel opprette en returvare fra en tidligere bestilling lagt inn som gjest.
The Result

Redusert kontortid og økt effektivitet

Implementeringen av PIM-systemet muliggjorde sentralisert håndtering av produktinformasjon, noe som resulterte i mer konsistente og nøyaktige produktdata på tvers av alle salgskanaler. Det betyr at de rundt 60 000 produktene med ulike varianter, hvorav noen er unike for enkelte e-handelsplattformer og andre brukes på flere plattformer, kan opprettes, berikes og vedlikeholdes fra et sentralt sted. 

Lavpris-Laase har spart mange arbeidstimer hver uke og kan nå bruke dem på andre ting, for eksempel SEO og optimalisering av lagerstyringen. I tillegg har de redusert antall supporthenvendelser med 50 %, og det forventes færre returnerte varer. 

Uniconta-integrasjonen er nå tilpasset Lavpris-Laases forretningsprosesser og er klar til å tilpasses deres europeiske ekspansjon. Totalt sett anslår de en tidsbesparelse på mellom 4 og 5 000 timer med den nye arkitekturen.

Segment

eCommerce og PIM

Location

Danmark

Partners

Flex Media

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing